خداحافظی هاشمیان از فوتبال

خداحافظی هاشمیان از فوتبال




 

 


خداحافظی هاشمیان از فوتبال


تاریخ : شنبه ،
31 تیر 1391

مهاجم پيشين شماره 9 ايران که نقش مهمي در صعود تيم ملي کشورمان به جام جهاني 2006 آلمان داشت، در روز تولد 36 سالگي‌اش براي هميشه از بازي در مستطيل سبز خداحافظي کرد.


مهاجم پيشين تيم ملي فوتبال کشورمان در سي و ششمين سالروز تولد خود، همزمان با يک ‌ماهگي تولد دخترش النا براي هميشه از عرصه بازي فوتبال خداحافظي کرد.

به گزارش مهر ،اين مهاجم، فوتبال خود را در باشگاه فتح آغاز کرد و سپس به پاس تهران پيوست. بعد از پاس به بوندس‌ليگاي آلمان رفت و به‌ترتيب در تيم‌هاي هامبورگ، بوخوم، بايرن‌مونيخ و هانوفر بازي کرد و بعد از آن بار ديگر به بوخوم بازگشت. هاشميان در پايان فصل 10-2009 از تيم بوخوم جدا شد و به ايران برگشت و يک فصل و نيم براي پرسپوليس بازي کرد.

هاشميان در ترکيب تيم ملي ايران نيز بازي‌هاي درخشاني ارائه کرد و با گل‌هاي او به قطر و ژاپن راه صعود تيم ملي فوتبال کشورمان به جام جهاني 2006 هموارتر شد. وحيد در 50 بازي ملي 15 گل به ثمر رسانده است. (چهار گل به قزاقستان، دو گل به قطر، دو گل به‌ ژاپن، يک گل به عمان، توگو، کاستاريکا، بوسني و هرزگوين، کره‌جنوبي و جامائيکا)

پس از رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي هاشميان از بازي‌هاي ملي خداحافظي کرد و گفت که ترجيح مي‌دهد فضا را براي جوان‌ترها باز کند.

وحيد هاشميان که در دوران بازي همواره در زمره بازيکنان اخلاق‌مدار فوتبال کشورمان بود و از سوي فدراسيون فوتبال عنوان بازيکن اخلاق فصل 90-89 را نيز از آن خود کرد، بهترين گلزن در ميان لژيونرهاي ايراني بوندس‌ليگا بوده و 38 گل در اين رقابت‌ها به‌ثمر رسانده است.

هاشميان چندي پيش مدرک مربيگري درجه A يوفا را نيز با شرکت در کلاس‌هاي مخصوص دريافت کرد و اين اميدواري وجود دارد بزودي شاهد فعاليت اين ستاره باتجربه فوتبال کشورمان در عرصه‌ مربيگري باشيم؛ چراکه اعتقاد بر اين است تجربيات حضور چندين ساله وي در فوتبال ملي و باشگاهي کشور و همچنين 11 سال بازي در بوندس‌ليگاي آلمان که از برترين ليگ‌هاي فوتبال جهان به‌شمار مي‌رود، مي‌تواند کمک شاياني به پيشرفت فوتبال ايران کند.


کلمات کلیدی : خبر ورزشی ، اخبار باشگاه پرسپولیس ، نتیجه بازی پرسپولیس ، روزنامه پرسپولیس ، سایت خبر ورزشی ، مصاحبه علی کریمی ، اخبار ورزشی ، اخبارورزشی ، اخبار فوتبال ، گل های دربی ، تک گل